insan bazen yalnız kalmak ister…

025 (3)

İnsan bazen yalnız kalmak ister.Çevresindeki insanlar onu anlamaz ve onlardan uzaklaşır.Bu duruma sebep olan nedir diye düşünmek gereksiz bir uğraştır.Çünkü bu nedeni çoğu zaman bulamayız.

İstanbul bu konuyu fazlasıyla anlatıyor aslında.Hayatın gece gündüz durmadan devam ettiği ve her çeşit insanın bulunduğu ayrı bir dünya.Aslında her insan ayrı bir dünyadır denir.Neyse konudan sapmak istemiyorum şu an.Bu kadar kalabalık bir şehirde insan artık yalnız hissetmeye başlar kendini…Çünkü insanlar değişmiştir.Adres sormak için yaklaştığınız bir insan amacı nedir hırsız mıdır gibi sorularla sizden korkmaya başlıyor.Şehirleşme ile bağlantılı olduğunu düşünüyorum çünkü küçük yerleşim yerlerinde herkes birbirini tanır ve daha samimi ilişkiler vardır.

Çoğu zaman otobüste şu sahneyi görüyorum : Yaşlı bayan ayaktadır ve oturan genç ona yer vermez.Daha sonra kadın yanındaki arkadaşına saygıyla ilgili birkaç sayfa bilgi verir.Konferansın temposuna dayanamayan gençte bayana yer verir ve sahne tamamlanır.Şu ana kadar otobüste bende bu sahneyi birçok kere yaşadım yer verdiğim bayanlardan da 1-2 tanesi bana teşekkür ederim diyebildi.İşte bu durumda somurtkan bir insan oluyorsunuz.Ve günlük hayatın verdiği stres,iş,hava,trafik… gibi etkenler sizi bu hale getiriyor.Ve sonuç artık sende onlardan birisin.Konuşma sırasında devamlı kendi dertlerinden bahsedersin ve başka kimseyi dinlemek istemezsin.Dinlemeyi unutursun yani…

Bir süre sonra anlatmaya gerek var mı dersin ? Nasıl olsa beni dinleyen kimse yok neden uğraşayım.Ve tek başına birşeyler düşünmeye başlarsın :

okul,ders,iş,kızlar … Konular çoktur ama söyleyecek bişey yoktur aklında.Sonra sahile gidersin denizi seyretmek iyi gelebilir düşüncesiyle.Ama orda da rahat yoktur.Sulandırılmış parfüm satanlar,ayakkabı boyacıları ve benim favorim çiftlere gül satmaya çalışan çingeneler.

Yalnız olmanın avantajlarından biri bu çingeneler sizinle ilgilenmez.Bu konuda bir istisna yaşadım ama.Bir kızı beklediğimi düşünerek bana yaklaştı ve atışını yaptı.Ona ‘kız arkadaşım yok ne yazık ki’ dedim.’’Bir gül al bulursun ‘’dedi.

Saatime bakıp vapura yetişmeye çalıştım çünkü çingeneyi ikna etmek oldukça zordu.Vapur kısmı daha can sıkıcıdır çünkü vapur aşıkların ulaşım aracıdır.

En köşeye oturup manzara seyretmek amacıyla yerleşirsiniz.Ancak karşınıza bir çift oturur ve herşey altüst olur.Kız eğer liseye gidiyorsa bu durum daha da çekilmez hale gelir.Çünkü bu kızların sesi çoğu ev sinema sisteminden fazla çıkıyor.Hava sıcaksa dışarı çıkıp onlardan kurtulabilirsiniz fakat soğuksa onların tüm programlarını dinlemek zorundasınız.

Neyseki vapur yolculuğu uzun sürmez ve eve vardığınızda biraz kafa dinlemek için fırsatınız olur.

M.

 

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

